piatok, 11. septembra 2015

Post z Brna


Ahojte!
Prinášam vám dlhší post z Brna, kde som bola celý tento týždeň na konferencii experimentálnej biológie rastlín. Bývala som na koleji Josefa Taufera, ubytovanie bolo fajn, mala som tu aj raňajky, kde bol bohatý výber - slaninka, šunka, salám, vajíčka, zelenina, ovocie, croisanty, nuttela... Píšem o tom preto, lebo v Nitre na internáte raňajky nie sú a tu ma to veľmi milo prekvapilo :) Konferencia sa konala na Mendelovej univerzite s celodennými odbornými prednáškami spríjemňovanými pravidelnými coffee breakami a vynikajúcimi obedami, na ktoré sme chodili do jedálne, ktorá by si zaslúžila 5 * z 5. Na výber sme mali vždy z piatich jedál, k polievke bola nachystaná čerstvá vňaťka, množstvo zeleninových šalátov a vynikajúcich čapovaných malinoviek. Tieto úžasné obedy mi budú veľmi chýbať, nakoľko v nitrianskych internátnych jedálňach môžem o takýchto chuťovkách len snívať... V rámci konferencie sme mali príležitosť navštíviť Botanickú záhradu a arbóretum Mendelovej univerzity a Mendelove muzeum. Botanická záhrada je nádherná, ľudia, čo tam pracujú sa o ňu s láskou starajú. V Mendelovom muzeu sme dostali pekný výklad o Mendelovom živote a prehliadli sme si jeho úžasné pracovné zbierky, jeho rukopis, rúcho, prístroje s ktorými robil... Jednoducho ma to uchvátilo, obdivujem takéto historické osobnosti...
jedáleň
krásne farebné stoličky v jedálni
botanická záhrada
Kostel Jana Amosa Komenského

No a teraz k nákupom! Samozrejme, že som išla popozerať aj obchody, tešila som sa čo "iné" nájdem v Brne. Navštívila som Galeriu Vaňkovka, kde som si nakúpila zopár nových vecí na jesennú sezónu, a to sukňu v Stradivarius, úžasnú vestu v Bershke, ktorá mi hneď padla do oka a musela som ju mať a tmavo bordový kardigán v PULL&BEAR. Veľmi som si chcela kúpiť jednu košeľu v Bershke, no bohužiaľ mi nesedela, tiež v Stradivarius-ovi som už mala v ruke nachystanú peknú jednoduchú bordovú kabelku, no všimla som si, že na pútkach bola popukaná koženka a takisto bolo tomu i na druhej kabelke. Tak som si povedala, že sa po podobných kúskoch popozerám v nitrianskom H&M-ku, ktorý patrí k mojim naj obchodom.
A čo sa týka kozmetiky (tú som inak nakupovala ako prvú), z tej mám veľkú radosť. Napíšem vám aj ceny v českých korunách, aby ste si vedeli jednotlivé ceny výrobkov porovnať s tými našimi.

Kozmetický haul:

  • DM-ka: objavila som tu deodorant Borotalco (99 kč), z ktorého som sa moc tešila, vybrala som si radu Pure bez obsahu hliníkových solí
  • parfuméria Douglas: konečne som si odtiaľ priniesla suchý šampón Batiste Original (109 kč) a hĺbkovo čistiacu masku na tvár od značky Montagne Jeunesse (49 kč), ktorú mi mimochodom poradila predavačka :)
  • L'OCCITANE: tak tento krásny obchodík má veľmi vysoké ceny, tak tu som kúpila len čisto rastlinné mydlo z vôňou verbena (115 kč) pre priateľa, lebo chcel nejaké mydlo na umývanie
  • MANUFAKTURA: tento obchod je síce aj v Nitre, ale bola som tam len raz, no v Brne bola veľmi milá, ochotná predavačka, tak som si tam nakoniec vybrala až 3 výrobky, a to olejovú starostlivosť o nechty a nechtovú kožičku (115 kč), sprchový a kúpeľový gél s výťažkami z marhúľ a olív (139 kč), ktorý má nádhernú vôňu a relaxačnú upokojujúcu gélovú masku na oči (89 kč)
  • MISSHA: veľmi som sa potešila tomuto stánku, keď som ho zbadala, no poviem vám, že nemusíme nejako ľutovať, že máme na Slovensku len jednu kamennú predajňu v Žiline, pretože tam mali naozaj vysoké ceny v porovnaní s internetovými (aj keď neviem, aké ceny sú v sk predajni), napr. bb cream perfect cover tam vyšiel takmer 600 kč; no keďže som sa tam už pristavila, tak som si kúpila aspoň hydratačnú a rozjasňujúcu masku so zeleným čajom z čistej bavlny (cena 49 kč)
Toľko z mojich nákupov a týždňového pobytu v Brne... Musím povedať, že sa mi tam páčilo, vždy som mala Českú republiku rada a všetko s ňou spojené, najmä ľudí, ktorí sa mi tam vždy zdajú oveľa kamarátskejší, veselší a príjemnejší :)

česká ELLE so super darčekom :)


6 komentárov:

  1. Do Brna jedu na začátku října. Určitě se nestavím ve stánku Misha a určitě navštívím Manufakturu :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak dobre nakúp, keď tak potom aj kľudne napíš sem do komentára, čo si si kúpila :)

      Odstrániť
  2. Jej, ešte aj korytnačky majú v jazierku, to je milé. Do Brna čas od času chodievam, ale len na pár dní k bratovi. Brno je krásne mesto, úplne milujem prechádzky okolo brnenskej priehrady a samozrejme nikdy nevynecháme obed v tamojšej reštaurácii. No a večer je pre nás klasika sadnúť do "hospůdky" a dať si pivečko a tatarák,prípadne burger.. To je naša brnenská klasika. Ak by si sa niekedy ešte dostala na taký výletik, odporúčam urobiť si kúsok zachádzku a pozrieť sa na Punkevnú jaskyňu a priepasť Macocha. Dám ti link na ich stránku, nech ťa trocha navnadím :-D http://www.punkevni-jeskyne.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za tip :) Nedávno mi akurát kolegyňa o tejto jaskyni hovorila, aké je to tam krásne, že by som sa tam mala ísť niekedy pozrieť :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár, za váš čas a chuť napísať.