SHEABUTTER - nerafinované bambucké maslo

Krásny večer :)
Dnešnej recenzii na 100 % prírodné nerafinované bambucké maslo sa určite potešia mnohé(í) z vás, nakoľko prírodná kozmetika je v poslednom čase veľmi diskutovanou témou a stáva sa čoraz populárnejšou a obľúbenejšou.
SHEABUTTER - bambucké maslo mi poskytol e-shop sheabutter.sk, ktorý predáva výhradne len tento produkt. Jedná sa o 100 % prírodný extrakt plný antioxidantov, vitamínov, mastných kyselín a liečivých látok.

SHEABUTTER je:
• nerafinované - extrahované mechanicky vodou (rafináciou sa strácajú prospešné zložky a teda aj výnimočné vlastnosti produktu)
• fair trade - trieda kvality A 
• hand made - ručne vyrábané v Ghane tradičnou technikou lisovania 
• bez prímesí chemických a konzervačných látok, nebielené a neparfumované

Maslo má typickú dymovú vôňu, ktorá mi spočiatku trocha prekážala, ale po pár použitiach som ju takmer úplne prestala vnímať a namiesto dymu cítim orechovo-kakaovú vôňu, nakoľko sa bambucké maslo získava z orechov stromu Karité.

Zloženie SHEABUTTER:
• 40-60 % kyselina olejová
• 20-50 % kyselina steárová
• 3-11 % kyselina linolová 
• 2-9 % kyselina palmitová
• menej ako 1 % kyselina linolénová a arachidónová
• prírodné antioxidanty a vitamíny A, D, E, F a fytosteroly
Využitie a účinky bambuckého masla:
• dokonalý hydratačný produkt pre tvár a celé telo - pokožku vyživuje, obnovuje jej elasticitu a podporuje tvorbu kolagénu,
• omladzujúce a regeneračné účinky na pleť a vlasy,
• obsahuje prirodzený UV filter 3-4 a vďaka hojivým účinkom je tiež skvelé ako balzam po opaľovaní, rovnako ako aj na ošetrenie      popálenín, drobných raniek, či odrenín,
• podporuje rast vlasov, môže poslúžiť i ako kondicionér na suché, alebo štiepajúce sa končeky vlasov,
• je skvelým pomocníkom pri odličovaní make-upu, pričom riasam dodáva výživu a podporuje ich rast,
• vhodné na ošetrenie kožných problémov ako akné, ekzémy, dermatitída, šupinatá koža a pod.,
• ideálne na hydratáciu bruška pre tehotné ženy; zabraňuje tvorbe strií, a je taktiež vhodné pre jemnú pokožku bábätiek,
• zmierňuje jazvy a používa sa aj na rýchle hojenie po tetovaní; upokojuje tiež podráždenú pokožku po holení,
• svoje využitie má i v gastronómií namiesto tuku a často sa používa v čokoládovom priemysle.
Aplikácia:
Maslo je tuhšej konzistencie, a preto ho je potrebné pred aplikáciou najprv zohriať medzi prstami, príp. dlaňami, čím sa maslo roztopí a zvláčni. Následne sa v tenkej vrstve vmasíruje do pokožky. Po chvíli by sa maslo malo vstrebať a pokožka by mala po ňom zostať hebká a vyživená - bez pocitu mastnoty.

Moje skúsenosti:
Ja masielko používam najmä na oholenú pokožku, ktorú mávam dosť často podráždenú a veľmi vysušenú. Po aplikácii masla je pokožka ihneď hydratovaná, vyživená a zbavená pocitu pnutia. Čo sa týka vstrebávania do pokožky, tak v mojom prípade sa na suchej a stiahnutej pokožke vstrebáva pomerne rýchlo, no je ho potrebné naniesť v tenkej vrstve a dôkladne vmasírovať. Úžasné je, že jeho hydratačné a zvláčňujúce účinky cítim dlhý čas po natretí a ešte aj pri sprchovaní sú ošetrené partie pokryté ochrannou hydratačnou vrstvou, a hydratácia trvá aj po umytí. Masielko používam ďalej ako balzam na pery, na veľmi vysušené miesta, ako ľakte, kolená, prípadné šupinky na tvári, a na čo ho úplne zbožňujem a kde si našiel u mňa stále miesto je oblasť krku, na čo je fakt jedinečný! Ešte asi žiadny produkt mi tak pekne nezjemnil a nezhydratoval pokožku krku. Taktiež sa teším na jeho používanie počas leta na opálenú a slniečkom namáhanú pokožku.
Maslo sa má skladovať pri teplote 5-23 °C (nie na priamom slnečnom svetle) a spotrebovať do 12 mesiacov od otvorenia, čo je skutočne dlhá životnosť. Masielko vám môžem len a len odporučiť, obzvlášť pre suchú až extrémne suchú pokožku, ktorá jeho blahodárne účinky určite veľmi ocení. Ak netrpíte alergiou na orechy, tak sa nemáte čoho obávať a tento prírodný luxus by ste mali svojej pokožke určite dopriať :)
SHEABUTTER kúpite na www.sheabutter.sk za 12,99 € (obsah balenia: 100 ml), poštovné je zadarmo a produkt vám bude odoslaný do 24 hodín. K maslu dostanete i príbalový letáčik, kde sa dočítate všetky potrebné informácie.

*Ďakujem e-shopu sheabutter.sk za poskytnutie výrobku na vyskúšanie a zrecenzovanie.

9 komentárov

  1. Tak toto masielko ma nesmierne zaujalo. Osobne nepoužívam bambucke maslo ale natierame ho psikovi na packy a keďže je nerafinovane, tak je vhodné aj pre neho na rôzne odbery ci solnym posypom.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To som rada, že ťa zaujalo, určite stojí za vyskúšanie :)

      Odstrániť
  2. Odpovede
    1. Ja mám taktiež telové maslá veľmi rada, a účinkami mi vyhovujú oveľa viac ako telové mlieka.

      Odstrániť
  3. čítam naňho viacere názory a vyzera naozaj kvalitne nič podobne som ešte nemala, a čo sa týka krku na ten si ja vôbec nič nedávam to aj to treba? :-DD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja mávam pokožku na krku dosť často vysušenú, takže si krk každý deň natieram. Myslím, že je to potrebné aj z dôvodu tvorby vrások :)

      Odstrániť
  4. Jej, maslo vyzerá byť super. Tiež má všemožné využitie ako napr. kokosový olej. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno presne tak :) A čo sa inak týka kokosového oleja, tak som mu asi ako jediná neprepadla a vôbec ho na telo nepoužívam.

      Odstrániť
    2. ani ja ho nepoužívam na telo, ani v kuchyni, ani nikde.. jedine sem tam na vlasy. :-) alebo ak ma priateľ masiruje :-D

      Odstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár, za váš čas a chuť napísať.