Hydratácia pokožky | čo aktuálne používam

Príjemný a hlavne pohodový deň prajem! Teda dúfam, že aspoň v nedeľu, ak je to možné, oddychujete a čerpáte energiu do nasledujúceho týždňa, ktorý bude pravdepodobne opäť plný množstva znepokojujúcich správ a zrejme i nariadení, ktoré budeme nútení rešpektovať. Myslím, že na úvod by tých negatív stačilo a preto prejdem rovno k niečomu príjemnejšiemu, čím nemôže byť nič iné ako kozmetika (aj keď chápem, že pre väčšinu ľudí je to v aktuálnej situácii tá posledná vec, na ktorú by pomysleli). Do dnešného článku som vám spísala produkty s hydratačným účinkom, ktoré aktuálne používam a pomáhajú mi v boji so suchou pokožkou, ktorá má posledný čas nesmierne trápi. Je to vôbec po prvýkrát, čo mám problém s doslova vysušenou pokožkou a šupinkami, ktoré sa mi na tvári denno-denne objavujú.

Začnem mojim najobľúbenejším krémom Ultra Facial od Kiehl´s. Už som spotrebovala tri balenia a pravidelne sa k nemu rada vraciam. Používam ho predovšetkým počas chladných mesiacov, na jar ho už zamieňam za Ultra Light Daily UV Defense SPF50 PA++++. Ultra Facial je vhodný ako na denné, tak i na nočné použitie. Hlavnými zložkami krému sú skvalén a ľadovcový glykoproteín, ktoré sa majú postarať o hydratáciu a ochranu pokožky. Ultra Facial pokožku veľmi dobre hydratuje, zvláčňuje a upokojuje. Krém je bez parfumácie, čiže je vhodný i pre ľudí neznášajúcich parfumované skincare produkty. Ultra Facial si dovolím označiť za univerzálny typ krému, myslím, že si sadne ako so suchým, tak i zmiešaným a mastnejším typom pokožky. Pre mňa je to krém, na ktorý sa môžem vždy spoľahnúť. 
Aktuálne používam Ultra Facial aj v podobe mlieka Ultra Facial Moisturizer. Od Ultra Facial krému sa odlišuje hutnejšou konzistenciou, ktorá sa o niečo dlhšie vstrebáva. Hydratačné účinky mi prídu na približne rovnakej úrovni, mlieko má len o čosi viac výživné zloženie – okrem skvalénu obsahuje aj vitamín A a E. Mlieko používam radšej na noc, nakoľko kvôli postupnému vstrebávaniu je ho na pleti istú chvíľu po nanesení dosť cítiť.
kiehls_ultrafacial_cream_moisturizer_hydratacia_pletovykrem


Hoci v pleťovej kozmetike nerada experimentujem, nedávno som zatúžila po zmene a na základe odporúčaní Maťky alias smartbeauty som si kúpila Embryolisse Lait-Crème Concentrè. Lait-Crème Concentrè je kultový vyživujúci hydratačný krém obsahujúci komplex prírodných (pšeničné proteíny, aloe vera, bambucké maslo, včelí vosk, esenciálne mastné kyseliny, antioxidačné vitamíny A, E, F) a dermatologicky aktívnych látok (kyselina hyalurónová, kolagén). Receptúra tohto krému bola vyvinutá ešte v šesťdesiatych rokoch, no vďaka jeho vynikajúcej účinnosti sa teší obľube doteraz. Krém sľubuje viacero prospešných účinkov, od hydratácie cez posilnenie ochrannej bariéry pokožky, podpory bunkovej obnovy až po vyhladenie jemných liniek spôsobených dehydratáciou. Po vyše trojmesačnom testovaní môžem napísať, že krém skutočne funguje a spĺňa snáď všetko do bodky, čo sa v jeho popise uvádza. Niet teda divu, že Lait-Crème Concentrè sa stal must have produktom v beauty svete, je vo veľkom používaný profesionálnymi vizážistami, modelkami či hercami.
embryolisse_laitcreme_hydratačnýkrém_podkladpodmakeup

Embryolisse krém som si síce nezamilovala hneď na prvé použitie, no teraz by som ho už nedala z ruky. Po asi dvoch týždňoch používania sa moja pleť s týmto krémom doslova zžila. Krém má ľahšiu krémovú konzistenciu, ktorá sa do pokožky veľmi rýchlo vstrebe a okamžite uľavuje pokožke od pocitu suchosti a napätosti. Po dlhšom používaní som zaznamenala hladšiu a doslova pružnejšiu a i troška viac vypnutú pleť, vďaka čomu pôsobí pokožka zdravším a žiarivejším dojmom. Krém je zároveň vynikajúci podklad pod make-up. Dokonca som si všimla, že s Embryolisse krémom mi make-up o niečo dlhšie vydrží v reprezentatívnom stave. Ak ste ešte tento zázračný legendárny krém nevyskúšali, určite odporúčam po ňom čo najskôr siahnuť. Spokojnosť takmer stopercentne zaručená.


Ďalším novým prírastkom v mojej skincare je Lumene Intense Hydration 24H Moisturizer. I keď sa jedná o intenzívny hydratačný krém, krém má ľahkú krémovo-gélovú, rýchlo sa vstrebávajúcu konzistenciu. Lumene krém používam výhradne na noc, nakoľko zanecháva na pokožke jemný lepivý film. Hydratácia je skutočne intenzívna, no obávam sa, že počas letných mesiacov bude pre moju pleť už asi too much. Teraz si však používanie krému užívam, k čomu prispieva aj jeho príjemná, osviežujúca vôňa.
lumene_intensehydration_24hmoisturizer_hydratacnykrem


Pred nanesením krému zvyknem používať The Body Shop Vitamin E Aqua Boost Essence Lotion. Esenciu nanášam na pokožku priamo rukami, produkt jemne vtlačím do pleti. Je to príjemný (medzi)krok v starostlivosti o pleť, obzvlášť pre pleť trpiacu dehydratáciou. Esencia sa v priebehu pár sekúnd vpije do pleti. Na tomto type produktu sa mi páči, že pomôže prekonať nepríjemný sťahujúci pocit, ktorý mávam aktuálne takmer po každom umytí pleti.
thebodyshop_hydratačná_pleťová_esencia_vitamín E


Kategória pleťových sér a pleťových olejov je pre moju pleť tak trocha tabu. Všeobecne mám totižto problém so vstrebaním produktov na olejovej báze. Preto som aj pri výbere sér mimoriadne opatrná a vždy potrebujem sérum vyskúšať najprv vo forme vzorky. Zatiaľ sa moja pleť sadla iba s dvomi druhmi sér a to s Estée Lauder Advanced Night Repair (o tom sa vám chystám napísať v samostatnom príspevku) a Kiehl´s Hydro-plumping Re-Texturizing Serum Concentrate.
Kiehl´s sérum mám už po druhýkrát, v zimnom období ho používam pravidelne, na dennej báze, vždy ráno pred aplikáciou make-upu. Veľmi mi pomáha s vysušenými miestami a šupinkami, ktoré dokáže doslova zamaskovať, vďaka čomu vyzerá výsledný make-up oveľa (niekedy až výrazne) lepšie. Pleť navyše pôsobí sviežejším a zdravším dojmom. Taktiež môžem potvrdiť i mierny vyhladzujúci účinok.
kiehls_hydratačné_koncetrované_sérum


Očné okolie zvyknem mávať, predovšetkým v zimnom období, pomerne dosť citlivé a náchylné k vysušeniu. Na vysušenú pokožku v okolí očí sa mi zatiaľ najviac osvedčil avokádový očný krém od Kiehl's. Krém má hutnejšiu konzistenciu svetlej žlto-zelenej farby, ktorú je najlepšie pred nanesením najprv zahriať medzi končekmi prstov. Vzhľadom k hutnejšej konzistencii sa krém trocha ťažšie a pomalšie vstrebáva. Preto ho používam výhradne na noc, počas ktorej mi očné okolie intenzívne vyživí a zregeneruje. Ráno je tak pokožka okolo očí krásne vyhladená a jemná.
Pod korektor potrebujem očný krém, ktorý síce pokožku stále dostatočne hydratuje, ale nezanecháva na nej mastnú vrstvu. Pod make-up mi momentálne veľmi vyhovuje regeneračný očný krém Mizon Multi Function Formula s extraktom zo slimačieho slizu a obsahom kyseliny hyalurónovej. Krém je ľahšej, gélovo-krémovej konzistencie, ktorá sa do pár sekúnd vstrebe do pokožky. Krém očné okolie veľmi dobre hydratuje, vyživuje a tiež sa stará o vyhladenie liniek a jemných vrások. 
kiehls_avokadovyocnykrem_hydratacia_mizon_ocnykrem_slimaciextrakt


Na nasledujúcej fotografii môžete vidieť konzistencie jednotlivých krémov: č. 1 - Embryolisse Lait-Crème Concentrè, č. 2 - Lumene Intense Hydration 24H Moisturizer, č. 3 - Kiehl's Ultra Facial Cream, č. 4 - Kiehl's Ultra Facial Moisturizer, č. 5 - Kiehl´s Hydro-plumping Re-Texturizing Serum Concentrate, č. 6 - Kiehl's Creamy Eye Treatment with Avocado, č. 7 - Mizon Multi Function Formula.


Tak to by bolo z mojich aktuálne používaných produktov určených na hydratáciu pokožky všetko. Budem rada, ak mi napíšete, či aj vás trápi suchá pokožka, príp. vysušené miesta a aké produkty sa osvedčili vám. Budem sa rada inšpirovať vašimi odporúčaniami či tipmi na ďalšie skincare produkty :).

4 komentáre

  1. Zaujala ma esencia od Body Shopu. Tiež si takéto produkty vtláčam do pleti prstami. Nuž a ak mám suché miesta na pleti tak vždy siaham po krémoch Weleda buď Skin Food alebo aj Cold Cream. A ešte sa mi zdajú dosť dobré produkty od CeraVe.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mojej pleti krém Skin Food žiaľ nevyhovoval, no inak mám od Weledy množstvo obľúbených produktov, ktoré si opakovane kupujem. Od značky CeraVe som ešte nič neskúšala, no v najbližšom čase sa to chystám napraviť :)

      Odstrániť
  2. Tak na tú essence od BodyShopu sa určite pozriem, mám od nich čistiaci gél a tonikum a som veľmi, veľmi spokojná
    xxx Alexandra z MS ALWAYS LATE

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja inak od The Body Shopu používam predovšetkým telovú kozmetiku, milujem ich telové maslá :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár, za váš čas a chuť napísať.