M.A.C. korektor, rozjasňovač, púder / recenzia

Krásny deň prajem! Po dlhšej dobe vám prinášam článok o dekoratívnej kozmetike M.A.C., ktorú každá z vás zaiste veľmi dobre pozná. Mňa osobne značka M.A.C. nikdy nejako extrémne nelákala, no zopár produktov sa v mojej zbierke postupom času predsa umiestnilo. Jeden som si dokonca obľúbila natoľko, že si už bez neho svoju make-up rutinu neviem vôbec predstaviť. Viacej už ale na úvod nebudem prezrádzať :).


Začnem produktom, ktorý som si doslova zamilovala, o čom svedčí i moje tretie balenie. Je ním M.A.C. Studio Fix 24-Hour Smooth Wear Concealer. Prvýkrát som si ho kúpila úplne náhodne, čiastočne zo zvedavosti a tiež preto, lebo som hľadala dlhodržiaci korektor pod oči. A práve dlhotrvácnosť (až 24 hodín) Studio Fix korektor sľubuje. Korektor má ľahkú, krémovú konzistenciu, vďaka čomu je ideálny pod oči na zakrytie tmavých kruhov. Korektor poskytuje stredné až vyššie krytie a po zafixovaní púdrom vydrží bez problémov takmer celý deň v perfektnom stave. Korektor je dokonca možné vrstviť a dosiahnuť tak vyššieho krytia bez toho aby sa začali vytvárať žmolky. Do vrások zalieza korektor minimálne, nevysušuje a pôsobí veľmi prirodzene. Je to vlastne po dlhej dobe konečne korektor, s ktorým som nadmieru spokojná a myslím, že ešte nejaký čas si bude držať u mňa stále miesto. Celoročne inak používam najsvetlejší odtieň NC10.
MAC Studio Fix 24-Hour Smooth Wear Concealer, dlhotrvácny korektor, stredné krytie, recenzia


Ďalším M.A.C. produktom, ktorý som si veľmi obľúbila je rozjasňovač Extra Dimension Skinfinish v odtieni Double Gleam z minuloročnej vianočnej kolekcie Frosted Firework. Rozjasňovač je súčasťou setu Firelit Kit, ktorý okrem rozjasňovača obsahuje i štetec 143S a roztomilú zamatovú striebornú taštičku.
MAC Frosted Firework Firelit Kit, Extra Dimension Skinfinish Highlighter, rozjasňovač, Double Gleam

Rozjasňovač bol síce spočiatku trocha suchý a prášivý, no po pár použitiach jeho konzistencia akoby zmäkla a stala sa maslovejšou. Odtieň Double Gleam je nádhernej champagne farby s obsahom jemných trblietok, ktoré na pleti vyzerajú však prekvapivo dobre a decentne. Rozjasňovač používam predovšetkým do vnútorného kútika oka a tiež na celé očné viečko, ktoré krásne rozjasní. I na pleti vyzerá perfektne, a to i napriek drobným trblietkam. Rozjasňovač sa počas dňa jemne vytráca a stráca na intenzite, no štandardný pracovný čas zvládne takmer bez problémov. Vychváliť musím i štetec 143S, ktorý má dokonalý vejárovitý tvar, jemné a dostatočne husté štetiny. Rozjasňovač sa ním skvele nanáša a je vlastne prvý typ štetca na highlighter, ktorý mi plne vyhovuje ako z kvalitatívneho, tak i praktického hľadiska. Ak vás M.A.C. Firelit Kit zaujal, na stránkach Notina je ešte stále dostupný :). 
MAC Frosted Firework Firelit Kit, Extra Dimension Skinfinish Highlighter, rozjasňovač, Double Gleam, štetec na rozjasňovač 143 S, recenzia


Trio rozjasňovačov Flashing Ice Extra Dimension Skinfinish v odtieni Light som dostala na Notine ako darček k nákupu M.A.C. produktov nad určitú sumu. Tieto rozjasňovače už ale podľa mňa nie sú na rovnako dobrej kvalitatívnej úrovne ako vyššie zmieňovaný highlighter Extra Dimension Skinfinish. Na moje pomery sú celkom dosť suché a prášivé. Možno potrebujú len zotrieť vrchnú suchšiu vrstvu, no obávam sa, že to nepomôže. So suchšou konzistenciou ide ruka v ruke slabšia priľnavosť a opadávanie. Avšak, nezdá sa mi ani pigmentácia, viem si ju predstaviť oveľa vyššiu a intenzívnejšiu. Zo všetkých odtieňov som sa najviac tešila na odtieň Glitzed Out, popisovaný ako mrazivá biela s farebnou perleťou. Popis odtieňa sedí, no kvôli suchšej konzistencii sa nedokáže na pleti ukázať v dostatočnej intenzite. Prostredný odtieň There She Glows je svetlej zlatistej farby a tretí odtieň Out On The Tinseltown má svetlý ružovkastý základ s ružovo-zlatou perleťou.
MAC Flashing Ice Extra Dimension Skinfinish Trio, paletka rozjasňovačov, odtieň Light, recenzia


Na nasledujúcej fotografii sú vyobrazené swatche jednotlivých rozjasňovačov. Zľava doprava: M.A.C. Flashing Ice Extra Dimension Skinfinish odtieň Glitzed Out, There She Glows, Out On The Tinseltown a M.A.C. Extra Dimension Skinfinish odtieň Double Gleam.
swatches, MAC rozjasňovače, MAC highlighter, MAC Flashing Ice Extra Dimension Skinfinish Glitzed Out, There She Glows, Out On the Tinseltown, MAC Extra Dimension Skinfinish Double Gleam


M.A.C. Mineralize Skinfinish Natural púder som si kúpila spontánne, pre zmenu v mojej make-up rutine, nakoľko už zopár rokov používam výhradne transparentné sypké púdre. Mineralize Skinfinish púder sa mi zdal ako skvelá voľba, nakoľko okrem zafixovania make-upu sľubuje i jemné krytie a rozjasnenie pokožky. V porovnaní s bežnými transparentnými púdrami má tento púder od M.A.C.-u výrazne menšiu fixačnú schopnosť. Keďže sa nejedná o zmatňujúci púder, make-up nie je ním dostatočne dobre zafixovaný a tým pádom vydrží oveľa kratšiu dobu v peknom, reprezentatívnom stave. Okrem toho je púder na pleti trocha cítiť i vidieť (ma tendenciu zvýrazňovať chĺpky). Čo však ale musím naopak pochváliť je rozjasňujúci efekt púdru, ktorý je veľmi decentný, pleť s ním vyzerá polomatne, vďaka čomu pôsobí pleť zdravším dojmom. Krycie schopnosti púdru sú taktiež chvályhodné. Púder dokáže make-up pekne dotiahnuť, škoda len, že má pomerne krátku výdrž a slabšie fixačné schopnosti.
MAC Mineralize Skinfinish Natural Powder, NC10, rozjasnenie pokožky, jemné krytie, recenzia


M.A.C. Studio Finish Spf 35 Concealer je žiaľ pre mňa sklamaním. Ide o ľahký, krémový korektor, ktorý má poskytovať ľahké, ale pritom dlhotrvácne (až 12-hodinové) a neviditeľné krytie. V popise produktu sa uvádza, že korektor má vodeodolné a tak koncentrované zloženie, že i malé množstvo postačí na zakrytie širokej škály nedokonalostí. Vzhľadom ku krémovej konzistencii sa korektor najlepšie zapracováva pomocou prstov. Krytie je síce stredné, no nedokonalosti sa mi s ním zakrývajú pomerne obtiažne, k čomu prispieva i zlé vrstvenie produktu. Ďalšou nevýhodou korektoru je mierne lesklý, polomatný finiš, čo je žiaduce len na zamaskovanie tmavých kruhov pod očami a nie na zakrytie problematických miest. Pod očami mi však korektor vôbec nedrží, zlieva sa a veľmi rýchlo sa znehodnotí.MAC Studio Finish Spf 35 Concealer, odtieň NC10, stredné krytie, recenzia

Swatches, zľava doprava: Mineralize Skinfinish Natural púder odtieň NC10, Studio Finish SPF 30 korektor odtieň NC10, Studio Fix 24-hour Smooth Wear korektor odtieň NC10.
MAC Mineralize Skinfinish Natural Powder, Studio Finish Spf30 Concealer, Studio Fix 24-hour Smooth Wear Concealer odtieň NC10, swatches


Na záver by som rada zmienila ešte ďalšie dva produkty od M.A.C.-u, s ktorými mám skúsenosť, a to kultový Prep+Prime Fix+ sprej a scrub na pery. Prep+Prime Fix+ sprej má viacero spôsobov využitia, od rozjasnenia make-upu, zintenzívnenie farby, zlepšenie a predĺženie výdrže make-upu až po osvieženie a upokojenie unavenej pleti. Sprej je k dostaniu v štyroch voňavých prevedeniach, ja som mala variant s levanduľou. Sprej som vypotrebovala už pomerne dávno. Najviac sa mi osvedčil na osvieženie make-upu počas dňa. Výrazného fixačného účinku som si nevšimla a i preto som si ho už viackrát nekúpila. 
Scrub na pery Lip Scrubtious bol mojím úplne prvým produktom od M.A.C.-u. Ani neviem čím ma tak zaujal, že som bola ochotná dať zaňho toľko peňazí. Každopádne, peeling je vynikajúci a rozhodne jeho kúpu neľutujem (aj keď nabudúce pôjdem radšej do peelingu so šetrnejším, príp. čisto prírodným zložením). Peeling je na báze cukru s obsahom olejov a bambuckého masla. Peelingové čiastočky sú drobné, vďaka čomu je odstraňovanie šupiniek a suchej pokožky pier jemné a šetrné. Pery sú po použití peelingu nielen krásne vyhladené a zjemnené, ale taktiež vynikajúco hydratované, vláčne a vyživené. 
MAC Prep+Prime Fix+ fixačný sprej, hydratácia, osvieženie pokožky, MAC scrub na pery, recenzia


Aké sú vaše skúsenosti so značkou M.A.C., príp. aký produkt od M.A.C.-u by ste radi vyskúšali?

Žiadne komentáre

Ďakujem za každý jeden komentár, za váš čas a chuť napísať.