Ako si čo najefektívnejšie zbaliť kozmetiku na cesty | miniatúry a rôzne cestovné vychytávky

Určite to poznáte. Chystáte sa niekam na dovolenku či predĺžený víkend a pri balení zrazu zistíte, že ste si toho nachystali až príliš veľa. Následne sa začnete vo veciach prehrabávať a zvažujete, čo by ste si napokon nemuseli so sebou brať a čo nie je až také nevyhnutné. S oblečením a topánkami to také jednoduché nie je, no vlastne ani s kozmetikou nie, obzvlášť, ak nemáte k dispozícii žiadne mini balenia. Ja mám síce kozmetických miniatúrok dostatok, no aj tak mám s balením kozmetiky takmer vždy problém. Nech už idem hocikam, či už len na dva alebo na päť dní, napchám do kozmetickej tašky všeličo možné až takmer ani nejde zapnúť. Zakaždým potrebujem mať pri sebe svoje obľúbené krémiky, toniká, olejček na vlasy, atď. Pokiaľ cestujem autom, tak je to (ako tak) v poriadku, no určite by som si tento môj kozmetický arzenál nebrala so sebou do autobusu, vlaku a do obmedzenej batožiny lietadla už samozrejme vôbec nie. A keďže máme teraz dovolenkovú sezónu a cestovanie je v plnom prúde, povedala som si, že vám ukážem ako by sa dala kozmetika čo možno najefektívnejšie zbaliť. Prišlo mi totižto množstvo skvelých vychytávok, ktoré zaručene uľahčia cestovanie i nejednej kozmetickej maniačke.
kozmetika_miniatury_cestovanie_mini balenie_travel size

Najlepšou alternatívou k plným baleniam produktov sú miniatúry, príp. trocha väčšie vzorky, ktoré vydržia na viacero použití. Mojimi najnovšími prírastkami z kategórie cestovných balení sú produkty od Nivei. Za jedny z najdôležitejších miniatúr pokladám mini vezrie antiperspirantov a micelárnej vody. Antiperspiranty v spreji síce už vôbec nepoužívam (jednak kvôli hliníkovým soliam a tiež kvôli tomu, že na mne veľmi slabo fungujú), no na cesty by som si radšej vzala mini sprej, antiperspirant v spreji je predsa o niečo ľahší ako tuhý antiperspirant. Variant Black & White inak veľmi príjemne vonia a pomerne i dobre účinkuje. Micelárne vody od Nivei používam denno-denne, tak som rada, že mám jednu v menšom balení. Konkrétne, táto MicellAir micelárna voda je určená pre citlivú pokožku. Voda je k pokožke skutočne jemná, no na druhú stranu sa s ňou neodličuje až tak dobre ako s inými Nivea micelárkami. Odličovanie s touto vodou trvá o dosť dlhšie a je aj prácnejšie, nakoľko voda odlíči make-up úplne až po viacerých pretreniach.
Nivea_micelárna voda_antiperspirant_travel size_miniatury

Čo sa týka produktov telovej a vlasovej starostlivosti, tak tie mám väčšinou vždy v zásobe aj v menších, cestovných baleniach. Asi všetky miniatúry čo doma mám sú z adventných kozmetických kalendárov, príp. z nejakých setov. Inak si miniatúry nekupujem, nakoľko sa cenovo neoplatia a niektoré dokonca vychádzajú rovnako ako klasické, veľké balenia. Ak nechcete ani vy zbytočne utrácať za cestovné balenia produktov, odporúčam vám siahnuť po prázdnych nádobkách na kozmetiku, do ktorých si môžete preliať/premiestniť hocijaký produkt, ktorý si chcete so sebou zobrať. Ku mne sa nedávno dostala Notino Travel cestovná sada piatich prázdnych obalov v taštičke. Nádobky sú v ponuke v dvoch farebných prevedeniach – korálovom a bielom. Nádobky sú z tvrdšieho plastu, vrchnáky dostatočne tesnia, netreba sa teda obávať, že by sa nejaký produkt mohol z nádobky vyliať. 
Notino Travel_sada prázdnych nádobiek v taštičke_cestovanie

Ďalej má Notino v ponuke Notino Travel trasparentnú kozmetickú taštičku a plniteľný rozprašovač parfémov (5 ml). Plniteľný rozprašovač síce nie je žiadnou novinkou, no ja som doposiaľ žiadny doma nemala, až pokým sa mi nedostal do rúk tento z Notina. Na výber sú tri farebné prevedenia, ja mám striebornú verziu. Rozprašovač sa mi veľmi páči, je praktický, skladný, vmestí sa do každej kabelky. Oceňujem, že rozprašovač má jemný a presný rozptyl a vďaka priehľadnému okienku ukazuje aktuálnu hladinu parfumu. Vynikajúca vychytávka nielen na cestovanie, ale aj na každodenné nosenie v kabelke. Skvelá je i Notino Travel transparentná kozmetická taštička. Vďaka transparentnému prevedeniu udržuje prehľad o jej obsahu a navyše je svojimi rozmermi ideálna aj do lietadla.
Notino Travel_plniteľný rozprašovač_trasnparentná kozmetická taštička

Na nasledujúcich fotografiách môžete vidieť názornú ukážku ako by som si zbalila moju najobľúbenejšiu a najpoužívanejšiu kozmetiku. Všetky produkty sú v cestovných veľkostiach. Produkty, ktoré som v mini baleniach nemala som si preliala do prázdnych nádobiek. Do fľaštičky som si odliala malé množstvo Orofluido oleju na vlasy a do téglika som si dala makadamiovú masku na vlasy od Garnier. Sprchovací gél, telové mlieko a šampón mám vo forme miniatúrok od Nivei. Produkty na telo od Nivei mám inak veľmi rada, páčia sa mi ako vôňou, tak aj účinkami. Pre istotu by som si vzala ešte jeden sprchovací gél, tento od L'Occitane mám z adventného kalendára. Miniatúrne balenie Nuxe suchého oleja na telo je na dovolenku ako stvorené, rovnako ako aj rôzne odstreky toaletných vôd či parfumov. Ja som mala v zásobách parfumovanú vodu Women od Calvin Klein. 
starostlivosť o pokožku tela_hydratacia pokožky_cestovné balenie_miniatúry

Skincare produkty mám zastúpené v miniatúrach v pomerne hojnom množstve, nakoľko rada skúšam stále niečo nové a práve vtedy si kupujem mini balenia, aby som zistila, ako a či vôbec mi daný produkt bude vyhovovať. Teší ma, že postupne sa už aj do našich drogérií a e-shopov dostáva čoraz viac mini balení, nakoľko donedávna sa mi zberali miniatúry iba zo zahraničných e-shopov, príp. zo Sephory. Čo tak evidujem, najviac v poslednej dobe na kolekcii travel friendly balení zapracovala asi značka Nivea. Okrem sprchovacích gélov, mliek a šampónov má v ponuke už aj 20 ml balenia pleťových spevňujúcich krémov Q10 v dennej i nočnej verzii.
Nivea_spevňujúci denný_nočný krém proti vráskam_hydratácia pokožky_protivrásková starostlivosť

Ak by som cestovala len na pár dní (max. 5 - 6), zbalila by som si z pleťovej kozmetiky len to najdôležitejšie, séra by som vynechala, pretože tie mám v sklenených nádobách a vzhľadom k ich gélovej konzistencii by som ich nerada zbytočne prelievala. Svoju skincare by som tým pádom o pár krokov zredukovala a v taštičke by som mala len micelárnu vodu, čistiaci gél, tonikum, očný krém, denný krém s SPF 50 a osviežujúci sprej na tvár.
pleťová kozmetika_skincare_miniatury_cestovanie

Neviem ako vy, no ja si vždy rada vezmem so sebou, nech cestujem kamkoľvek, i pleťovú masku, väčšinou čistiacu a teraz v lete by som si zbalila určite aj hydratačnú. Ak nemám doma žiadne mini balenie, tak siaham po jednorazovej plátennej. A keďže mám momentálne problém so suchšou pokožkou okolo očí, pribalila by som si ešte aj masku na oči. Úplne najnovšiu mám teraz od značky Korika, Korika SciBeauty K-Beauty Eye Patch Mask, ktorá má pôsobiť na unavené oči, kruhy a vačky pod očami a zosivenú pleť. Maska je z veľmi príjemného materiálu, ktorý je k očiam mimoriadne jemný a masku nie je na očnom okolí takmer vôbec cítiť. Masku je možné aplikovať priamo pod spodnú líniu rias, nakoľko vôbec nezavadzia a nijakým spôbosom pokožku nedráždi (ako to robia niektoré očné "náplaste"). Maska na pleti dobre drží, neposúva sa a tak si môžem masku dopriať aj počas domácich prác či práce na počítači. Po použití masky je skutočne cítiť i vidieť, že je pleť zregenerovaná, pružnejšia a rozjasnená. 
Korika_očná maska_kruhy_vačky pod očami_unavené oči

Samozrejme nesmieme zabúdať na to aktuálne najdôležitejšie, a to na ochranu pred slniečkom. Ja osobne opaľovacie prípravky s SPF nižším ako 30 nepoužívam a myslím, že nižší SPF už nie je dostačujúci ani do nášho podnebného pásma. Vždy je lepšie opalovať sa po troškách, postupne, ideálne aspoň s SPF 30, nič tým nepokazíte, práve naopak, ochránite tak svoju pokožku pred predčasným stárnutím či neželanými pigmentačnými fľakmi. Ja väčšinou používam prípravky s SPF 50, hlavne na dekolt, brucho a chrbát, tie si musím dostatočne chrániť, pretože mám veľa znamienok a nechcem nič riskovať. Keď už chytím ako taký opaľovací základ, na ruky a nohy si potom už môžem dať prípravky s SPF 30. Najradšej mám opaľovaciu kozmetiku značky Piz Buin, o ktorej vám v priebehu niekoľkých dní napíšem samostatný článok. La Roche-Posay Anthelios sprej na tvár s SPF 50 je mojim must have produktom, nosím ho so sebou stále v kabelke, rovnako ako aj Piz Buin ochranný balzam na pery s SPF 30. 
opaľovacie prípravky_spf50_spf30_ochrana pred slnkom

Čo sa týka konzistencie produktov na opaľovanie, dávam prednosť mliekam alebo krémom, oleje nepoužívam rada, nakoľko mi vadí lepivý mastný film, ktorý na pokožke vytvárajú. Nivea Sun Protect & Bronze olej na opaľovanie podporujúci zhnednutie s SPF 30 je ale úplne iný. Keďže sa jedná o suchý olej, po nanesení sa do pokožky ihneď vstrebe a pokožka tak nie je vôbec mastná ani lepkavá. Navyše má veľmi príjemnú, jemne kokosovú vônu. Olej má vodeodolné zloženie s prírodnými rastlinnými výťažkami podporujúcimi tvorbu pokožke vlastného melanínu, čím pri pravidelnej aplikácii prispieva k intenzívnejšiemu opáleniu a zhnednutiu pokožky. No a nakoľko je opaľovanie pre pokožku náročné, je dôležité ju po pobyte na slniečku upokojiť a hydratovať. Priznám sa, že ja vyslovene prípravky po opaľovaní nepoužívam, no pokožku sa snažím dostatočne hydratovať a to neustále. Ak si ale na produkty po opaľovaní potrpíte a chcete vyskúšať niečo nové, môžete sa pozrieť po hydratačnom spreji po opaľovaní od Nivei. Jedná sa o tekuté mlieko v spreji s osviežujúcim, ľahkým zložením s aloe vera, ktoré má za úlohu pokožku schladiť, upokojiť a hydratovať.
Nivea_slnečná ochrana_opaľovacia kozmetika_kozmetika po opaľovaní

Z dekoratívnej kozmetiky by som si zbalila len produkty, ktoré používam denno-denne. Najnevyhnutnejší je pre mňa make-up s korektorom, hneď za nimi nasleduje púder, lícenka, rozjasňovač, riasenka, maskara a tiene na obočie a fixačný sprej. Farebný balzam či olej na pery nosím väčšinou so sebou v kabelke. 
dekorativna kozmetika_cestovanie_mini balenia
* Nivea produkty mi boli poskytnuté k recenzii zastúpením značky Nivea a Notino Travel produkty zastúpením Notino.sk

Ak ste sa dostali až sem, ďakujem vám za váš čas, ktorý ste venovali čítaniu tohto článku. Dúfam, že sa vám článok páčil a že bol pre vás niečím prínosný, príp. inšpiratívny. Budem rada, ak mi dáte v komentári vedieť, ako ide balenie kozmetiky vám a či si beriete na cesty mini balenia alebo si kozmetiku prelievate do prázdnych nádobiek.

5 komentárov

  1. Na opaľovanie tiež používam vačšinou mlieka, od Astrid alebo Cien

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Taky vždy balím miniatury, je to praktické :)
    MyGoldenMind

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ja miniaturky zbožňujem :D a tie fľaštičky z notina su super :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nádherný článok, tiež milujem mini produkty. :)

    Rebelliouslily

    OdpovedaťOdstrániť
  5. tieto miniatúry na cestovanie naozaj milujem ! :)

    WHEN PIGS FLY

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár, za váš čas a chuť napísať.