Zdravé sviečky JEMNÔ

Ahojte :)
Možno to o mne neviete, no okrem kozmetiky mám veľkú obľubu v sviečkach a rôznych dekoráciách. Sviečky by som mohla nakupovať stále, bez ohľadu na to, koľko ich doma mám. Priznávam, že často si kupujem sviečky len kvôli pútavému dizajnu a nie kvôli ich vôni či zloženiu. Väčšinu takýchto "dekoračných" sviečok ani nezapaľujem, slúžia teda len ako bytový doplnok. U sviečok, ktoré si kupujem za ich primárnym účelom sa však snažím dbať na zloženie. To ale samozrejme neznamená, že zdravé sviečky majú menej hodnotnú vizuálnu stránku. Práve naopak, častokrát pôsobia oveľa zaujímavejšie a hlavne autentickejšie ako tie dizajnové. U mňa toto spĺňajú sviečky značky Jemnô, ktoré sú nielen zdraviu bezpečné, ale aj unikátne svojim minimalistickým kresleným dizajnom.


Slovenskú značku Jemnô zaiste väčšina z vás už veľmi dobre pozná. Produkty značky Jemnô sú ručne odlievané a vyrábané výlučne zo sójového vosku a 100 %-ne prírodných kvalitných silíc. Jemnô sviečky a vonné vosky sú teda šetrné nielen voči nášmu zdraviu, ale aj voči prírode. Pri ich horení sa neuvoľňujú do prostredia žiadne škodlivé zlúčeniny ako u bežných sviečok vyrábaných z parafínového vosku. Od bežných sviečok sa odlišujú aj knôtom, Jemnô sviečky obsahujú bavlnený knôt, ktorý má zabezpečiť čisté horenie.
Jemnô zdravá prírodná sviečka Radosť


V ponuke značky Jemnô nájdete sviečky v skle, čajové sviečky a vonné vosky. Jemnô čajové sviečky som zatiaľ ešte neskúšala, no určite si ich v budúcnosti rada zaobstarám. Vonný vosk, konkrétne Pokoj v duši s levaduľovou vôňou som si kúpila už dávnejšie a som s ním veľmi spokojná. Vyhovuje mi jeho jemná nevtieravá vôňa, vonné vosky s výraznou parfumáciou mi totižto nesmierne prekážajú. Vo všeobecnosti ale používanie aromalampy nejako neobľubujem, oveľa radšej mám atmosféru klasickej horiacej sviečky. Preto mám aj od Jemnô najradšej sviečky v skle.


Nedávno som svoju zbierku obohatila o sviečku Radosť a Bylinková záhrada. Do oboch vôní som sa okamžite zamilovala.
Sviečka s názvom Radosť obsahuje prírodné silice z pomaranča, grapefruitu, bergamotu, mandarinky a vanilky, ktoré spolu vytvárajú veľmi zaujímavú, lahodnú vôňu. Vanilka sa krásne spája s citrusovou arómou a navodzuje povzbudzujúcu atmosféru. Vôňa je počas horenia jemná a nie je taká intenzívna a výrazna ako keď si privoniam k nezapálenej sviečke. Mne osobne to však vôbec neprekáža, práve naopak, páči sa mi, že je vôňa počas horenia decentná a že sa do prostredia uvoľňuje postupne. Doba horenia je cca 40 hodín.
Jemnô zdravá sviečka Radosť prírodné silice pomaranč, grapefruit, bergamot, mandarinka, vanilka


Sviečka Bylinková záhrada je dostupná v troch variantoch, a to s vôňou medovky, rozmarínu a mäty kučeravej a v kombinácii vôní levandule, materinej dúšky a šalvie. Ako milovníčka bylinkových vôní som zvolila Bylinkovú záhradu tvorenú tromi vôňami. Po prvotnom privoňaní sa zdá vôňa spočiatku veľmi výrazná až ostrá, no ku koncu je cítiť vôňu levandule, ktorá výslednú vôňu sviečku zjemňuje. Pokiaľ milujete vôňu šalvie, táto sviečka sa vám bude rozhodne páčiť, nakoľko šalvia v nej dominuje. Sviečka Bylinková záhrada mi doslova učarovala, pôsobí na mňa jedinečným dojmom. Kolekcia Bylinková záhrada sa Barborke z Jemnô nesmierne vydarila :). Páči sa mi aj samotné balenie v tmavom skle s plechovým vrchnáčikom. Hmotnosť čistého vosku je 90 g, odhadovaná doba horenia je 25 hodín.
Jemnô Bylinková záhrada levanduľa, materina dúška, šalvia


V ponuke značky Jemnô sa nachádzajú i sviečky so špeciálnymi nápismi, ktoré potešia každé ženské srdce. Na výber sú tri druhy vôní s nápismi "Si krásna", "Si milovaná" a "Si môj poklad". Ja som sa rozhodla pre sviečku "Si môj poklad", ktorú som nedávno podarovala mamine ku Dňu matiek. Sviečka "Si môj poklad" je označená ako unisex vôňa, takže ak vaša drahá polovička ocení darček v podobe sviečky, viete čím jej pri najbližšej príležitosti môžete spraviť radosť. "Si môj poklad" pozostáva zo silíc bergamotu, citrónu, vavrínu kúbebového a citrónovej trávy, ktoré spolu vytvárajú nádhernú sladkú citrusovú vôňu. Zmes týchto silíc navodzuje dobrú, veselú a povzbudzujú náladu.
Jemnô zdravá sviečka Si môj poklad citrusová vôňa, bergamot, citrón, vavrín, citrónová tráva


Sviečku Vánok s vôňou ruže a mäty kučeravej som vybrala pre vás do súťaže, ktorá aktuálne beží na mojom instagrame. O sviečku Vánok sa súťaží do tejto nedele 07. 06., takže ak sa máte chuť zapojiť, neváhajte a navštívte môj insta profil klaudysenjoyment.
Jemnô zdravá sviečka Vánok ruža, mäta kučeravá


* Ďakujem Barborke z Jemnô za poskytnutie sviečok "Si môj poklad" a Vánok k recenzii a do súťaže.

Akým druhom sviečok dávate prednosť vy? Ste skôr za zdravé prírodné sviečky alebo uprednostnujete dizajnové sviečky? A čo sviečky Jemnô? Máte s nimi skúsenosť?

1 komentár

  1. Sú nádherné, niekedy ich chcem vyskúšať aj ja :)
    xoxo | Monica from https://lipstickverse.com/

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár, za váš čas a chuť napísať.